Publicerad

Vi mjölksyrar gurkor, kom med!

Tid: Onsdag, 21 augusti 18:00-19:30

Vi mjölksyrar gurkor, kom med! Vad är mjölksyrning?

Varför är det hälsosamt?

Välkomna till Din Hälsa, Skillnadsgatan 15, Ekenäs

Anmälningar sker per telefon eller e-post, max 12 pers. Pris 10€.

Elin 040 7277 022, elin@dinhalsa.fi, Margaretha 040 0243 543, margaretha@dinhalsa.fi

Publicerad

Camelina olja, ett alternativ till fiskolja.

Nu har vi Camelina olja till försäljning på Din Hälsa

Camelina olja är en 100% ekologisk olja från växten oljedådra som är en gammal kulturväxt. Den innehåller omega 3, 6 och 9 samt en hög koncentration av e vitamin vilket gör att den också är väl lämpad som hudvård. Passar utmärkt på salladen, klarar upphettning utan att tappa sina välgörande egenskaper, härsknar inte så lätt. Ett utmärkt alternativ till fiskolja.

Publicerad

Bilder från dagens temakväll

Här kommer några bilder från kvällens tema kväll☺ Tack till er som deltog! Det var skoj☺

På bilderna ser ni bl.a alfa alfa groddar, broccoli groddar, solros groddar, gröna linser.
Man kan äta groddar som dom är, i sallader, i smoothien eller gömma in dem i raw-choklad bollar☺ i mina bollar valde jag att använda groddade mungbönor. Låter kanske lite knäppt men goda var dem👍😉

Inlägget på facebook: https://www.facebook.com/dinhalsa.fi/posts/2340307439536138

Publicerad

Vårens nya temakvällar!

Vi bjuder in till tema-diskussionskvällar under våren 2019

Vi inleder med en kort föreläsning om ämnet och sedan finns tid för frågor, diskussion och egna erfarenheter.
Temakvällarna börjar kl. 18:00 och slutar 19:30. Vi bjuder på te och tilltugg vid varje tillfälle.
Deltagarantalet är högst 15 pers.
Anmälningar sker per telefon eller e-post. Pris 10€/kväll.

20.2 Hur kan vi förebygga diabetes? Vad ska vi äta för att hålla en bra blodsockerbalans? Hur uppstår insulinresistens?

27.3 Groddar är goda, hälsosamma och lätta att göra. Inspirationskväll om groddning.

24.4 Behöver vi äta kosttillskott? Allmänt om vitaminer/mineraler och deras betydelse för vår hälsa.

22.5 Våra ätliga örter. Vi åker ut till Prästkulla där vi plockar örter och pratar om vad vi kan använda dem till.

Publicerad

D-vitamin

Veckans erbjudande D-vitamin 12€ ( normal 15€)

Ännu lyser solen inte så mycket och därför behöver vi få extra D-vitamin.

D-vitamin bidrar till immunsystemets normala funktion samt upprätthåller ett stabilt nervsystem. För att vi själva skall kunna producera D-vitamin behöver vår hud exponeras för ultraviolett ljus som t. ex solljus. D- vitamin behövs för att kroppen skall kunna ta upp kalsium och är därför viktigt för vårt skelett. D-vitamin är det vitamin som är mest sällsynt i maten( källor som innehåller D-vitamin är sill, ål, makrill, lax, grädde och ägg.